Az év elején a Microsoft az OpenAI GPT-vel bővítette a Bing keresőmotorját. A kiadás állítólag megkongatta a vészharangokat a Google-nál, mivel ez veszélyt jelent az alapvető keresési és hirdetési üzletágára.
Egy belső dokumentumokra hivatkozó jelentés szerint a Google egy Magi kódnevű projekt keretében saját AI-alapú funkciókat fejlesztett keresőmotorjához.
A Magi által generált keresési eredményekben továbbra is megjelennek hirdetések, különösen azok, amelyek pénzügyi tranzakcióhoz vezethetnek. A Magi egyszerűen a Google meglévő keresőmotor funkcióinak mesterséges intelligenciával történő fejlesztésére fog összpontosítani.
A projektben állítólag egy körülbelül 160 mérnökből álló csapat dolgozik az eszköz legújabb verzióinak finomításán és tesztelésén. A képességeket „tervezők, mérnökök és vezetők hozzák létre, akik úgynevezett sprint szobákban dolgoznak a legújabb verziók finomhangolásán és tesztelésén”.
A Google a jövő hónapban tervezi az eszköz nyilvános kiadását, korlátozott formában. Az első adagban mintegy egymillió ember férhet majd hozzá a projekt funkcióihoz. Az év végére várhatóan mintegy 30 millió felhasználó férhet hozzá.
A Microsoft a ChatGPT létrehozóján, az OpenAI-n keresztül nagy összegeket fektet be a mesterséges intelligencia kutatásába és fejlesztésébe. Ez a befektetés előnyhöz juttatta a Microsoftot az AI-termékek fejlesztésében, amellyel a Google most igyekszik felvenni a versenyt.
Az utolsó pillanatban tartott eseményt a Google egy nappal azután, hogy a Microsoft bejelentette a GPT-vel továbbfejlesztett Bing keresőmotort és az Edge böngészőt. A Google rendezvénye egy zűrzavaros esemény volt. A korábbi bejelentéseket felelevenítették, az egyik előadó telefonja eltűnt, és Sundar Pichai vezérigazgatót sehol sem lehetett látni.
A Google munkatársai a Memegen nevű belső fórumon kritizálták Pichai vezetését. Az egyikük azt írta: „Kedves Sundar, a Bard bevezetése és az elbocsátások elsietettek, elfuseráltak és rövidlátóak voltak”, és felszólította Pichait, hogy „kérem, térjen vissza a hosszú távú szemlélethez”.
A Microsoft mesterséges intelligenciával feljavított Bingjének megjelenését követő hónapban a felhasználók száma először ugrott 100 millió fölé.
„Az új Bing előnézet több millió aktív felhasználója közül nagyszerű látni, hogy nagyjából egyharmaduk új felhasználója a Bingnek” – írta blogbejegyzésében Yusuf Mehdi, a Microsoft Bingért felelős vezetője.
„Úgy látjuk, hogy az új Bing ilyen vonzereje igazolja azt a nézetünket, hogy a keresésnek újra kell találnia, valamint a keresés + válaszok + csevegés + alkotás egyetlen élményben való egyesítésének egyedülálló értékteremtési ajánlatát.”
A Project Magi-t a Google számára lehetőségként fogják felfogni, hogy újra talpra álljon, és bebizonyítsa, hogy nem maradt le a Microsoft mögött.
(Fotó: Google)